Power Cuts

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Frequently Asked Questions - FAQs
  1. Scheduled interruptions occur when, for service reasons, it is necessary to interrupt the electricity supply on a one-off basis. They are part of E-REDES' normal activity and arise from the need to carry out manoeuvres, connection work, repair or maintenance of network infrastructures.

    You can check if there are any planned power cuts in your area here.

  2. Yes, in accordance with current legislation, your electricity supply can be cut off upon submission of prior notice, if access to your electricity meter is prevented and/or no readings are reported by the Customer.

  3. You can report problems with the electricity supply – power oscillations and power surges – through the online form available in the “Contact Us / Malfunctions and Public Lighting / I have had problems with my power supply” section. 

  4. You can report the incident to us through our Digital Customer Service on our website, mentioning the day and time of the occurrence as well as the description of the equipment that was damaged.

    If the electrical incident was the cause of damage to your equipment, E-REDES will take care of the repair. We will reply within 15 working days with our findings on what happened.

    If you need to repair or replace equipment before you receive our reply, you can proceed as follows:

    • If the equipment is repaired, keep the invoice and equipment repair report. We will need them in case of compensation;
    • If the equipment cannot be repaired, you have to buy a new one and ask for compensation, the following will be necessary:

    - that an accredited technician issues a statement mentioning that the equipment is beyond repair;

    - keep the faulty equipment so that we can check it;

    - keep the invoice regarding the purchase of the new equipment;

    - that the new equipment has the same or equivalent characteristics as the damaged one.

    You can buy equipment from a shop of your choice or wait for our reply and buy it through our Loss settlement partner - UON Consulting - that has access to an equipment platform at competitive prices.  

    In case of compensation, the amount paid as compensation shall not be higher than that charged by UON Consulting through the same platform.

  5. Add this information to the one previously sent via the Digital Customer Service on our website, by filling out our Loss Report form, selecting "Add information to a loss report already sent", mentioning the date and time of the event as well as the description of the equipment that was damaged.

  6. Yes, anyone can request it as long as a written authorisation to a third party is presented. The authorisation form can be downloaded here

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Quero consultar os dados da minha instalação

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Quero solicitar um pedido de ligação à rede

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Caso verifique proximidade de uma árvore ou outra vegetação a uma linha aérea, com risco de eventual contacto a curto ou médio prazo clique aqui para reportar esta situação. Em opção poderá também utilizar a APP da E-REDES.

Quero saber quando vou ter o novo contador

Se tem uma ligação em Baixa Tensão Normal (BTN), saiba se a sua instalação se encontra abrangida, para os próximos 12 meses, na campanha de substituição de contador.

Esta consulta pode ser feita através da aplicação chatbot, disponível no canto inferior direito da página, selecionando as opções “Contador” -> “Substituição de Contador”. 

Deve ter consigo o Código de Ponto de Entrega (CPE) referente à sua instalação. Este dado pode ser consultado na fatura do seu comercializador.

Atendimento

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Quero saber quando vou ter o novo equipamento

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Esta consulta pode ser feita através da aplicação chatbot, disponível no canto inferior direito da página, selecionando as opções “Contador” -> “Substituição de Contador”. 
Deve ter consigo o Código de Ponto de Entrega (CPE) referente à sua instalação. Este dado pode ser consultado na fatura do seu comercializador.

Pretendo fazer uma desselagem temporária do contador

Aceda aqui ao Balcão Digital para submeter o seu pedido de desselagem.

Quero solicitar um desvio de rede/poste

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Pretendo alterar o local do contador

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Quero solicitar um pedido de condições de ligação à rede

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Quero reagendar a minha visita técnica.

Faça o reagendamento da sua visita técnica através do WhatsApp, enviando uma mensagem para o número +351 913 846 398, ou através da sua conta no Balcão Digital.

Quero agendar a substituição do meu contador

Para agendar a substituição do contador de uma forma mais rápida e cómoda, faça-o através do WhatsApp, enviando uma mensagem para o número +351 913 846 398 ou, em alternativa, através da sua conta no Balcão Digital.

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Nota: Este formulário destina-se exclusivamente a temas relacionados com processos de cobrança e dívida com a E-REDES. Para assuntos relacionados com a faturação de eletricidade, deverá contactar o seu comercializador.

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